Staatssecretaris Eva De Bleeker. Foto Photonews.

Staatssecretaris Eva De Bleeker. Foto Photonews.

Uncategorized

Datingsite met nepprofielen blijkt campagne staatssecretaris De Bleeker (Open Vld)

/

Test Aankoop waarschuwde afgelopen weekend nog voor de datingsite Instamatch, maar die website blijkt nu een campagne te zijn van Eva De Bleeker (Open Vld), staatssecretaris voor Consumentenbescherming.

Geen advertenties meer?

Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!

Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:

Doorlopend abonnement

Maandelijks opzegbaar

€ 9,00

per maand

Eenmalig betalen

3 maanden PAL-abonnement

€ 27,00

per kwartaal

Geen gedoe

12 maanden PAL-abonnement

€ 108,00

per jaar

Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!

Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.

Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.

De voorbije dagen maakten verschillende influencers reclame voor een datingsite genaamd Instamatch. Consumentenorganisatie Test Aankoop waarschuwde voor die bedenkelijke website waarvoor verschillende bekende mensen reclame maakten, maar dat blijkt nu dus allemaal doorgestoken kaart te zijn.

Staatssecretaris De Bleeker gaf gisteren toe dat het om een stunt ging om aandacht te vragen voor frauduleuze reclameboodschappen op sociale media. “Voor reclameboodschappen op tv en radio bestaan duidelijke regels, die de consument beschermen tegen oplichters”, zei De Bleeker. “Dat wettelijke kader voor influencers staat nog niet op punt. Met de stunt willen we de bestaande aanbevelingen voor influencers opnieuw onder de aandacht brengen.” 

Op sociale media wordt voornamelijk negatief gereageerd op de stunt van staatssecretaris De Bleeker. “Met die tijd en middelen hadden ze ook een wetgeving errond kunnen maken, maar hoe die er moet uitzien hebben ze nog geen idee…”, klinkt het onder meer.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief

Plaats een reactie

Delen