We are one

We are one

Uncategorized

Facebook zet reclame voor campagne ‘We Are One’ van PVDA offline

Kristof Luypaert

Via de campagne ‘We Are One’ wou de PVDA t-shirts verkopen met de Belgische driekleur. Belgische vlaggen worden zelfs ‘gratis’ aangeboden. Officieel om “een sterk signaal voor de eenheid van ons land” uit te sturen in aanloop naar het EK Voetbal en de Olympische Spelen. PAL NWS berichtte hierover ook al eerder deze week.

Geen advertenties meer?

Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!

Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:

Doorlopend abonnement

Maandelijks opzegbaar

€ 9,00

per maand

Eenmalig betalen

3 maanden PAL-abonnement

€ 27,00

per kwartaal

Geen gedoe

12 maanden PAL-abonnement

€ 108,00

per jaar

Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!

Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.

Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.

Maar in advertenties voor ‘We Are One’ op Facebook meldde de partij niet dat het om een politieke campagne ging. Daarom haalde Facebook voorlopig alle reclame voor de campagne offline gehaald. Dat meldt VRTNWS.

Op de website van ‘We Are One’ is enkel helemaal onderaan in kleine lettertjes vermeld dat het gaat om een politieke campagne. Wie klikt op ‘Over Ons’ krijgt dat nu ook te zien. In combinatie met een doorlink naar de webpagina van de PVDA en tien stellingen over de eenheid van ons land.

Ook voor de webshop plaatste de partij advertenties zonder te vermelden dat ‘We Are One’ een politieke campagne is. Maar dat is in strijd met het reglement van Facebook dat de reclameboodschappen bijgevolg voorlopig offline haalde tot PVDA duidelijk maakt dat zij als politieke partij voor de boodschappen betaalt.

Vlaams parlementslid Tom De Meester zei in een reactie aan VRT NWS dat de campagne “vooraf nochtans was afgetoetst met Facebook”. Ook de andere sociale media profielen van de campagne zullen voortaan duidelijk maken dat het gaat om een initiatief van de PVDA.

https://redactie.palnws.be/2021/06/pvda-kapitaliseert-op-ek-om-eenheid-van-belgie-te-promoten/

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief

Kristof Luypaert (1976) is criminoloog (UGent). Als ex-politiecommissaris en onderzoeksjournalist volgt hij de thema's justitie, politie, misdaad en criminaliteit op de voet. Ook het leven in en rond de Wetstraat kent nog weinig geheimen voor hem.

1 gedachte over “Facebook zet reclame voor campagne ‘We Are One’ van PVDA offline”

Plaats een reactie

Delen