Vlaams minister van Toerisme Zuhal Demir (N-VA) lanceert samen met Toerisme Vlaanderen een campagne om weer buitenlandse toeristen naar de Vlaamse kunststeden te lokken. “Die steden hebben het bijzonder zwaar gehad omdat ze het in hoofdzaak moeten hebben van buitenlandse toeristen en zakenreizigers”, klinkt het bij Demir.
Geen advertenties meer?
Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!
Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:
Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!
Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.
Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.
In totaal wordt er 3 miljoen euro uitgetrokken voor de gerichte campagne. Dat geldt is afkomstig uit de ‘relancepot’ van de Vlaamse regering. De gerichte campagne zal drie jaar lopen en de troeven van Brugge, Gent, Antwerpen, Mechelen en Leuven internationaal in de kijker zetten. Als eerste zal er gemikt worden op de buurlanden, daarna zal er ook op Spanje en Italië worden ingezet.
Deze maand zullen advertentiecampagnes lopen in de grote kranten in de buurlanden. Deze zijn vooral gericht op reputatieversterking. Vanaf eind juni zullen de internationale toeristen dan actief worden gelokt. Daarvoor zette Toerisme Vlaanderen een samenwerking op met boekingsplatform Expedia. Ook met de spoorwegmaatschappijen NS, Thalys en Deutsche Bahn zijn er samenwerkingen.
In mei liet Toerisme Vlaanderen al onderzoeken of mensen uit het buitenland reizen naar Vlaanderen opnieuw zagen zitten. Elf procent van de Nederlanders geeft aan een trip naar Vlaanderen te zien zitten. Bij de Fransen is dat 6 procent. Dat zijn cijfers die beduidend hoger liggen dan in de zomer van 2020.









Als je leest wat je er allemaal voor over moet hebben: in principe “gedwongen” vaccinaties met voorlopig goedgekeurde rommel, peperdure testen en als je echt pech hebt nog quarantaine ook. Dan vergaat je de lust om te reizen al meteen, of het nu om kunst of zon gaat.
Het is te hopen dat er niet teveel Noord-Afrikaanse “toeristen” aanspoelen, met familie en al om hier blijvend de toerist uit te hangen. Zoals we al hebben mogen /kunnen meemaken.