Foto Shutterstock

Foto Shutterstock

Cultuuroorlog

Google en YouTube staan niet langer advertenties toe die klimaatverandering in vraag stellen

Simon Segers

Google en dochterbedrijf YouTube zullen vanaf heden advertenties die de “wetenschappelijke consensus” inzake de klimaatverandering in vraag stellen niet langer toestaan op hun platformen. Dat heeft het technologiebedrijf bekend gemaakt in de nieuwe update van hun advertentiebeleid.

Geen advertenties meer?

Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!

Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:

Doorlopend abonnement

Maandelijks opzegbaar

€ 9,00

per maand

Eenmalig betalen

3 maanden PAL-abonnement

€ 27,00

per kwartaal

Geen gedoe

12 maanden PAL-abonnement

€ 108,00

per jaar

Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!

Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.

Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.

Makers zullen aan inhoud, die volgens Google de klimaatverandering in vraag stelt, geen advertenties kunnen toevoegen, noch hiermee geld verdienen. Concreet gaat het over inhoud die klimaatverandering voorstelt als vals of bedrieglijk, ontkent dat menselijke activiteiten en broeikasgassen bijdragen en beweringen die ontkennen dat de aarde op lange termijn aan het opwarmen is.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief

Simon heeft een brede interesse voor politiek en cultuur. Hij is ook gepassioneerd door wetenschap en luchtvaart.

7 gedachten over “Google en YouTube staan niet langer advertenties toe die klimaatverandering in vraag stellen”

  1. De eerste die zei dat de aarde rond was, hebben ze op de brandstapel gelegd. Wat is er nu “wetenschappelijk” aan een consensus? Het is een andere benaming voor DICTATUUR.

  2. Google en You Tub de nieuwe versie van de KGB. Hebben de VSA en de EU een deel van hun bevoegdheden gedelegeerd aan deze obscure organisaties om een megacensuur op te starten?

Plaats een reactie

Delen