Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) is niet opgezet met de kritiek van Antwerps “flipflopschepen” Tom Meeuws (Vooruit). Die laatste is geen fan van de maatregel van de Vlaamse regering om auto’s met een verbrandingsmotor vanaf 2035 te weren uit de lage-emissiezones (LEZ) in Antwerpen en Gent. Nochtans bevatte het verkiezingsprogramma van zijn partij in 2018 veel vergaandere voorstellen.
De voorbije dagen ontstond ongerustheid over het voorstel om in 2031 en 2035 respectievelijk diesel- en benzinewagens te verbieden in de lage-emissiezones (LEZ) in Gent en Antwerpen. Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) benadrukt dat nog niets definitief beslist is en dat Vlaanderen lokale besturen op geen enkele wijze verplicht om een LEZ in te voeren of in stand te houden. Ze kunnen dus zelf beslissen over de invoering of afschaffing ervan.
In oktober besliste de Vlaamse regering om het voorstel voor te leggen aan de adviesraden. Ze deed dat na overleg met de bevoegde schepenen van Antwerpen en Gent. “Met die adviezen zal rekening worden gehouden”, belooft Demir. Vervolgens zal de regering zich in de eerste maanden van 2023 opnieuw over het voorstel buigen en een definitieve beslissing nemen. Voor Demir is het “cruciaal” dat de energiebevoorrading verzekerd is en dat er voldoende laadinfrastructuur en wagens beschikbaar zijn.
Flipflopschepen
Antwerps schepen Tom Meeuws (Vooruit) toonde zich vorige week een tegenstander van een aangescherpte LEZ. Dat liet hij donderdagmiddag verstaan op Radio 1. Nochtans was het verkiezingsprogramma van Vooruit in 2018 veel vergaander. Daarin stond te lezen dat de partij vanaf 2030 alle verbrandingsmotoren wou weren uit de binnenstad en vanaf 2035 zelfs op het hele grondgebied, dus ook buiten de LEZ.
Demir reageert misnoegd op het bochtenwerk van “flipflopschepen” Meeuws, die ze “hypocrisie” verwijt. “Maar, goed nieuws, Tom. De stad heeft zélf de bevoegdheid om het LEZ aan te passen en af te schaffen. Je kan dus perfect tegen je eigen programma ingaan als dat even opportunistisch goed uitkomt”, sneert ze.
Raak! Geschoten waar het pijn doet bij die arme hypocriet van Vooruit!
Als ze eerst even diep adem haalt, kan ze het wel.
Ze zijn beiden hypocriet, de automobilist straffen door middel van boetes goed wetende dat de scheepvaart miljarden keren meer vervuilt. Reeds 40 miljoen € heeft de stad al gestolen en nog is de lucht vuil, logisch toch maar het geld verdwijnt in de zakken van de grote cumulatoren zoals bart de wever en koen kennis.
Weet je wat het is? Als ik in oktober een CO2 meting doe in de Kalmthoutse heide, wanneer het blad van de bomen tot een dik tapijt ligt in het bos, dan kan ik concluderen dat het natuurgebied een gevaar is voor de volksgezondheid omdat door rotting van de biomassa er meer CO2 wordt afgegeven dan het gemiddelde buiten het natuurgebied. Als ik milieu-ambtenaar ben in Antwerpen, en van plan ben om vanuit ideologische redenen een Amsterdam van Antwerpen te maken, dan kijk ik gwn wanneer de wind zacht vanaf de industrie of de file op de ring staat et voila, slechte meting, iedereen dokken en auto afgeven. Snap je? Die mensen hebben geen moreel kompas. Ze belichamen de reus Druon Antigoon en spelen Silvius Brabo.
????????????
Hypocriet wijf: “de lokale besturen mogen zelf beslissen om een LEZ in te voeren of in stand te houden”. Veel lokale besturen, behalve die, waar het VB, in de toekomst, misschien, iets te zeggen zal hebben, zullen maar al te graag een dergelijke, verdoken belasting, via boetes voor automobilisten, invoeren. Kassa, kassa ! Ze promoot dus, op een heimelijke manier, LEZ, zonder er zelf de verantwoordelijkheid voor op te nemen. M.a.w.: “NVA, de kracht van, zo snel mogelijk, trado te worden”. Moraal van het verhaal: stem lokaal, federaal én Vlaams voor VB, tenzij je een LEZ lover bent en straks op een kameel door de straten van je stad/ dorp wenst rond te tsjokken. De Wever heeft zo’n beestje al besteld om, samen met zijn moslim vriend, ‘t Stad te verkennen.
ZONDER ADVOCAAT. Op 21/9/2017 kreeg ik een antwoord van Antwerpen vanwege een overtreding in de lez zone met mijn SUV, ik diende bezwaar in om 2 redenen, ik mag bezwaar indienen bij Antwerpen die mij een boete gaf dus zij zijn eisende partij en rechter samen. Ten tweede was het gelijkheidsbeginsel geschonden omdat de scheepvaart miljarden keren meer vervuilt dan mijn auto moet de scheepvaart niet betalen en ik wel dus zei ik dat ze maar naar de rechtbank moesten gaan. Antwoord, “Bij nader onderzoek van uw verweermiddelen werd uw bezwaar GEGROND verklaart. Bij gevolg vervalt de administratieve boete van 405/0236/42769 en word het dossier definitief afgesloten” Maw, ze weten dat ze illegaal geld afpersen maar hebben bang van de rechtbank. Zo word de cumul van bart de wever en koen kennis betaald op de kap van de bange burger, nva is een traditionele partij geworden, niet voor de Vlaming maar voor eigen belang, geef mij dan maar het VLAAMS BELANG.
Niet alleen in Vooruit lopen zo’n flipfloppers rond !Wat dan gedacht van de VLD met De Croo en lachaert en de Groenen die al meer dan 2 jaar aan het flipfloppen zijn .Wat moet de burger denken van zo’n bende zeveraars!
Sorry Bert gans de politieke wereld is hypocriet je hoeft dus geen uitzonderingen te maken…
Kan ze misschien eens aan haar voorzitter vragen waarom die, tegen zijn verkiezingsbelofte in, zo nodig met flip-flop Vooruit moet samenwerken?