“It’s the economy, stupid.” Het was een van de speerpunten van de verkiezingscampagne waarmee Bill Clinton in 1992 toenmalig president George Bush versloeg. De zittende Republikeinse president wou vooral munt slaan uit zijn buitenlandse verwezenlijkingen, zoals het einde van de Koude Oorlog en de succesvolle Golfoorlog. Clinton en zijn campagneleider James Carville oordeelden - met succes - dat Amerikanen eerder wakker lagen van andere zaken, zoals de economie.
Misschien had de jeugdige cd&v...
Lees dit artikel!
Login om dit bericht volledige te lezen of steun het vrije woord door je eenvoudig en snel te abonneren en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!
Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:
Doorlopend abonnement
Maandelijks opzegbaar
€ 9,00
per maand
Eenmalig betalen
3 maanden PAL-abonnement
€ 27,00
per kwartaal
Geen gedoe
12 maanden PAL-abonnement
€ 108,00
per jaar
Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!
Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.
Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.