In zijn nieuwste boek ‘De greep op de publieke opinie’ analyseert Sid Lukkassen (1987) de krachten die de publieke opinie vormgeven. Zoekmachines en algoritmes hebben een grote impact op de publieke beeldvorming. Allerlei filters bepalen welke informatie wel en niet tot het maatschappelijke debat doordringt. Supranationale instanties zoals de EU spelen daarin een rol via richtlijnen en wetten. Ook nationale overheden en ‘Big Tech’ drukken hun stempel op de publieke perceptie, meent Lukkassen.
We...
Lees dit artikel!
Login om dit bericht volledige te lezen of steun het vrije woord door je eenvoudig en snel te abonneren en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!
Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:
Doorlopend abonnement
Maandelijks opzegbaar
€ 9,00
per maand
Eenmalig betalen
3 maanden PAL-abonnement
€ 27,00
per kwartaal
Geen gedoe
12 maanden PAL-abonnement
€ 108,00
per jaar
Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!
Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.
Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.







