Coca-Cola is een van de bekendste Amerikaanse merken

Financiële vrijheid

OPINIE. Zin en onzin van boycot op Amerikaanse producten

Filip Van Laenen

Na de Tesla-schaamte duiken er nu in de media oproepen op om in het algemeen geen Amerikaanse producten meer te kopen. Reisbureaus melden dat sommige klanten hun reis naar de Verenigde Staten afzeggen. Het geeft alvast de indruk dat de bereidheid om de VS te boycotten groot is. Maar hoe consequent is het om niet langer Amerikaans te willen kopen, terwijl Chinese producten veel minder last hebben van een boycot?
In de krant lazen we dat de Deense retailer Salling Group aankondigde dat het voortaa...


Lees dit artikel!

Login om dit bericht volledige te lezen of steun het vrije woord door je eenvoudig en snel te abonneren en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!

Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:

Doorlopend abonnement

Maandelijks opzegbaar

€ 9,00

per maand

Eenmalig betalen

3 maanden PAL-abonnement

€ 27,00

per kwartaal

Geen gedoe

12 maanden PAL-abonnement

€ 108,00

per jaar

Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!

Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.

Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief




Filip Van Laenen (°1972, Bonheiden) studeerde burgerlijk ingenieur elektrotechniek en computerwetenschappen. Vandaag is hij Chief Architect bij een IT-bedrijf in Noorwegen. Filip tracht partijpolitieke dynamiek te begrijpen en volgt Scandinavië en technologie-innovaties op de voet. Grote fan van de kosmos.

Delen