Meta-CEO Mark Zuckerberg op bezoek in het Europees Parlement (Shutterstock)

Meta-CEO Mark Zuckerberg op bezoek in het Europees Parlement (Shutterstock)

Vrijheid van meningsuiting

Karl Van Camp: “Verbod Meta op politieke reclame zal niets veranderen”

Karl Van Camp

Meta, het bedrijf achter onder meer Facebook en Instagram, stopt op 1 oktober met betaalde advertenties die te maken hebben met politiek, verkiezingen of maatschappelijke kwesties. Reden: de nieuwe Europese regels over ‘transparantie’ en ‘doelgerichtheid’ van politieke reclame.
Het Amerikaanse bedrijf wijst daarbij op de “onwerkbare vereisten en juridische onzekerheden die geïntroduceerd werden door de EU-verordening”. Het is niet de eerste keer dat Europa zich laat kennen door ingewikkelde rege...


Lees dit artikel!

Login om dit bericht volledige te lezen of steun het vrije woord door je eenvoudig en snel te abonneren en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!

Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:

Doorlopend abonnement

Maandelijks opzegbaar

€ 9,00

per maand

Eenmalig betalen

3 maanden PAL-abonnement

€ 27,00

per kwartaal

Geen gedoe

12 maanden PAL-abonnement

€ 108,00

per jaar

Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!

Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.

Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief

Oud-hoofdredacteur van weekblad 't Pallieterke en nog steeds trouw auteur van tal van opiniestukken.

Delen