In het Verenigd Koninkrijk heeft de vraag naar bier alle verwachtingen overtroffen. Dat zegt de topman van de Britse pubketen Mitchell Butlers aan de krant Financial Times. “De leveranciers kunnen niet volgen”, klinkt het.
Geen advertenties meer?
Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!
Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:
Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!
Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.
Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.
Sinds 12 april mogen pubs en restaurants in Engeland de terrassen weer openen. In Schotland en Wales is dat sinds begin deze week ook het geval. Het zonnige weer en de uitbreiding van het aantal sociale contacten hebben ertoe geleid dat de Britten massaal naar de pubs trekken.
De bierverkoop lag tijdens de eerste week van de versoepelingen in Engeland 12 procent hoger dan tijdens dezelfde periode in 2019, ondanks het feit dat enkel de terrassen open mogen. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Oxford Market Watch.
Budweiser Brewing Group UK Ireland, een dochteronderneming van AB InBev, brouwt de klok rond om aan de enorme vraag te kunnen voldoen. De brouwer produceert onder meer Stella Artois en Camden Hells, twee populaire merken in de Britse pubs.
In België mogen de terrassen weer open vanaf zaterdag 8 mei.







