We are one

We are one

Uncategorized

PVDA kapitaliseert op EK om eenheid van België te promoten

De PVDA lanceert ‘We are one’: een politieke campagne die het België-gevoel probeert aan te wakkeren tijdens het EK voetbal en de Olympische Spelen, om zo de eenheid van het land te promoten. Op een webshop zijn gratis vlaggen te verkrijgen en mondmaskers, T-shirts en steunpakketten te kopen.

Geen advertenties meer?

Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!

Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:

Doorlopend abonnement

Maandelijks opzegbaar

€ 9,00

per maand

Eenmalig betalen

3 maanden PAL-abonnement

€ 27,00

per kwartaal

Geen gedoe

12 maanden PAL-abonnement

€ 108,00

per jaar

Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!

Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.

Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.

“‘We are one’ is een sterk signaal voor de eenheid van ons land”, staat te lezen op de website. “Wij laten ons niet uit elkaar spelen. Samen staan we sterker. Wij, die het land doen draaien, elke dag opnieuw. Wij zijn één. Nous sommes un.”

Op de website zijn gratis Belgische vlaggen, mondmaskers voor 4 euro, T-shirts voor 10 euro en steunpakketten voor 50,100 of 200 euro te verkrijgen. Enkel wie helemaal naar beneden scrolt, komt te weten dat het om een initiatief van de linkse PVDA gaat.

Op de Instagram- en Twitterprofielen van de campagne is geen verwijzing naar de politieke partij terug te vinden. Intussen werden enkele duizenden euro’s uitgegeven aan Facebookadvertenties. Ook bij die advertenties wordt nergens aangegeven dat het om een PVDA-initiatief gaat.

Bovendien was er tot gisterenavond geen luik over privacy en retourbeleid op de website terug te vinden, nochtans wettelijk verplicht. De data van gebruikers zou zo gebruikt kunnen worden door de politieke partij. Dat lijkt gisterenavond inderhaast te zijn toegevoegd nadat enkele Twitter-gebruikers aan de alarmbel trokken een artikel over de campagne in Knack verscheen.

Ook valt Vlaams Parlementslid Tom De Meester (PVDA) uit de lucht wanneer hij door Knack geconfronteerd wordt met het feit dat de Rode Duivels – in de campagne vermeld in hashtags – een geregistreerde merknaam is. De Meester ontkent ook dat het de bedoeling is om de link tussen zijn partij en de campagne te verbergen. Hij kondigt aan dat de PVDA deze week in het kader van de campagne een manifest zal lanceren.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief

Pieter Van Berkel (°1990, Genk) is historicus en volgt de (inter)nationale politiek en 'culture wars' op de voet. Interesse in politiek, geschiedenis, filosofie en religies in al hun vormen. Sciencefictionfanaat.

5 gedachten over “PVDA kapitaliseert op EK om eenheid van België te promoten”

Plaats een reactie

Delen