Dankzij ’t Pallieterke-auteur Jurgen Ceder kennen we het ‘Streisand-effect’, genoemd naar de gelijknamige Amerikaanse zangeres die een foto van haar woning van het internet wou laten verwijderen uit privacyoverwegingen en zo paradoxaal genoeg wereldwijde aandacht genereerde voor de bewuste afbeelding. In Frankrijk zou men dat fenomeen stilaan het ‘Bolloré-effect’ kunnen noemen. ‘Bolloré wie?’, vraagt u zich ongetwijfeld af. Vincent Bolloré is de hoofdaandeelhouder van Vivendi, dat Canal+, CNews ...
Lees dit artikel!
Login om dit bericht volledige te lezen of steun het vrije woord door je eenvoudig en snel te abonneren en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!
Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:
Doorlopend abonnement
Maandelijks opzegbaar
€ 9,00
per maand
Eenmalig betalen
3 maanden PAL-abonnement
€ 27,00
per kwartaal
Geen gedoe
12 maanden PAL-abonnement
€ 108,00
per jaar
Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!
Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.
Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.