Nederlandse autoriteiten zetten sociale media onder druk in aanloop naar verkiezingen

Frans Timmermans en Geert Wilders. Photo News

Weekblad 't Pallieterke

Nederlandse autoriteiten zetten sociale media onder druk in aanloop naar verkiezingen

Lode Goukens

De Nederlandse autoriteiten hebben socialemediabedrijven zoals Facebook, Snap, X en TikTok uitgenodigd voor een vergadering op 15 september. Daarin zal de Autoriteit Consument en Markt (ACM), die instaat voor eerlijke concurrentie en consumentenbescherming, een twaalftal bedrijven spelregels opleggen in aanloop naar de Nederlandse verkiezingen van 29 oktober.
De twaalf bedrijven moeten berichten van gebruikers gaan opkuisen. Dit heeft erg veel weg van censuur en moet naar verluidt van de Europes...


Lees dit artikel!

Login om dit bericht volledige te lezen of steun het vrije woord door je eenvoudig en snel te abonneren en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!

Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:

Doorlopend abonnement

Maandelijks opzegbaar

€ 9,00

per maand

Eenmalig betalen

3 maanden PAL-abonnement

€ 27,00

per kwartaal

Geen gedoe

12 maanden PAL-abonnement

€ 108,00

per jaar

Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!

Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.

Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief

Delen