Een Amerikaanse redacteur roept op om Israël met kernwapens te vernietigen. Haar redenering is dat Israël “een gehersenspoelde psychopatische doodscultus” heeft en dat het vernietigen van dat land, de mensheid zou redden.
Geen advertenties meer?
Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!
Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:
Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!
Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.
Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.
In de beschuldiging aan het adres van Israël schuilt volgens opiniemaker Paul Bäumer een klassiek spiegelbeeldeffect uit totalitaire propaganda: het kwaad waarvan men vijanden beschuldigt, is precies het kwaad waar men zelf in verstrikt zit.
Wie echt een doodscultus wil begrijpen, kijkt beter naar de Japanse geschiedenis: de samoerai die zich na een verloren slag massaal verdronken en de kamikazepiloten met een overlevingskans van nul op honderd. Of naar het sjiitische geloof dat de religieuze bevrijding pas komt na een apocalyptische wereldoorlog die zij zélf moeten ontketenen.
De cijfers die niemand wil zien
Maar dan de wending die echt snijdt. In Vlaanderen is zelfdoding de belangrijkste doodsoorzaak bij mannen tussen 15 en 54 jaar, pas daarna volgt kanker. Bij adolescenten tussen 15 en 19 jaar is het in België zelfs de nummer één doodsoorzaak, vóór verkeersongevallen. Met 6,6 zelfdodingen per 100.000 jongeren zit ons land boven het Europees gemiddelde van 4,3. In Nederland steeg het aantal zelfdodingen bij tieners tussen 1950 en 2020 van 2 naar meer dan 20 procent van alle sterfgevallen. En dan zijn de zelfmoordpogingen nog niet meegerekend.
“Niet Israël, maar Europa zit in de greep van een stille doodscultus”, luidt de harde conclusie. Alle Europese landen sterven demografisch uit. Terwijl de welvaart steeg en maatschappelijke taboes vielen, werden we er duidelijk niet gelukkiger door. Jongeren drinken, snuiven en spuiten zichzelf kapot. Het is, aldus de auteur, een zelfmoord onder verdoving — pijnloos, hersenloos en geweldloos. Het tegendeel van de overlevingswil die Israëliërs, Polen en Oekraïners — hoe verschillend ook — door de zwaarste catastrofes heeft gedragen. Allemaal dingen, besluit de tekst, die wij verloren hebben.
De volledige analyse over de zogenoemde Israëlische doodscultus leest u hier:










De Afrikanen verkregen na WO2 de onafhankelijkheid en de blanke kolonialen werden met geweld naar de exit gepusht. Nu leven onze ex-zwarte pleegkinderen vrij en vrolijk onder elkaar en wat blijkt? Ze vertrekken massal per boot of al zwemmend illegaal naar het continent van hun ex-blanke meesters. Het lijkt wel dat ze de onafhankelijkheid beu zijn. Misschien moet Europa Afrika opnieuw koloniseren om de Afrikanen opnieuw een welvarende toekomst te bieden in hun natuurlijke biotoop Afrika. Waar huizen de vroegere “evolués” die een welvarend en rijk aan grondstoffen Congo erfden? Of bakken de neo-kolonialen USA er niets van?