Mars Incorporated, het Amerikaanse snoepbedrijf dat de bekende M&Ms produceert, heeft de personages van hun reclamecampagnes van een lichte make-over voorzien. Dit initiatief maakt naar eigen zeggen deel uit van een “wereldwijd engagement om een wereld te creëren waarin iedereen zich thuis voelt”.
Geen advertenties meer?
Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!
Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:
Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!
Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.
Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.
De reclamespots van M&Ms bevatten zes personages, 2 vrouwelijke en 4 mannelijke. Het bedrijf heeft nu enkele veranderingen doorgevoerd om deze “meer representatief te maken voor het profiel van de hedendaagse consument” en “de meer dynamische, progressieve wereld waarin we leven”.
Laarzen en naaldhakken
Concreet zijn de excentrieke persoonlijkheden van de personages teruggeschroefd “om nadruk te leggen op het belang van zelfexpressie en de kracht van gemeenschap aan de hand van vertelkunst”. Het schoeisel van onder andere de twee vrouwelijke personages is ook veranderd. De groene M&M draagt niet langer laarzen, maar sneakers. De naaldhakken van de bruine M&M zijn nu een meer subtiele hak geworden.
Anton Vincent, de CEO van de Noord-Amerikaanse afdeling van Mars Incorporated, merkte ook op dat er meer mannelijke dan vrouwelijke personages zijn. De toevoeging van nieuwe kleuren aan de mix leek echter niet de beste oplossing, dus zal het bedrijf in de toekomst het groene en bruine personage een meer prominente plaats geven in de reclamecampagnes.








Zonder Simon had ik deze bagger niet geweten
Als antwoord op dit gedoe past slechts één woord: onnozelaars.
OMG superlekker maar net als Coca cola gedaan met te consumeren van WOKE concerns!
Moet ik nu een m&m verwachten met supertieten en een pik? Onnozelaars, is inderdaad het juiste woord, nachtbraker.
Alle producten/diensten die gebukt gaan onder PoCo-propaganda boycotten ! “De klant is koning” en “wie betaalt, bepaalt”, dus…..Foert !