Niet woke zijn loont: beurswaarde American Eagle stijgt met 30 procent

Sydney Sweeney. American Eagle

Cultuuroorlog

Niet woke zijn loont: beurswaarde American Eagle stijgt met 30 procent

Redactie PAL

Uit de jongste beursresultaten van American Eagle blijkt dat de controversiële campagne met actrice Sydney Sweeney het kledingbedrijf geen windeieren heeft gelegd. Het loont duidelijk om niet woke te zijn.

Geen advertenties meer?

Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!

Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:

Doorlopend abonnement

Maandelijks opzegbaar

€ 9,00

per maand

Eenmalig betalen

3 maanden PAL-abonnement

€ 27,00

per kwartaal

Geen gedoe

12 maanden PAL-abonnement

€ 108,00

per jaar

Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!

Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.

Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.

U herinnert zich ongetwijfeld nog de ‘controversiële’ campagne van het Amerikaanse kledingbedrijf American Eagle met actrice Sydney Sweeney in de hoofdrol. De slogan ‘Sydney Sweeney has great jeans’ zorgde begin augustus voor heel wat ophef, omdat er sprake zou zijn van een racistische connotatie.

Joe Sixpack en beleggers zien duidelijk minder graten in de campagne. Op de aandelenbeurs van New York ging de waarde van het kledingbedrijf donderdagavond met 30 procent de hoogte in. De prestaties in het afgelopen kwartaal overtreffen ruimschoots de verwachtingen. Ook de vooruitzichten voor de rest van het jaar ogen plots een stuk rooskleuriger.

Naast de campagne met Sweeney gaf ook de verloving van Taylor Swift het aandeel van American Eagle een duwtje in de rug. Swifts verloofde is immers National Football League (NFL)-ster Travis Kelce. Met zijn kledingmerk, Tru Kolors, is American Eagle een samenwerking aangegaan.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief

Plaats een reactie

Delen