Uit de jongste beursresultaten van American Eagle blijkt dat de controversiële campagne met actrice Sydney Sweeney het kledingbedrijf geen windeieren heeft gelegd. Het loont duidelijk om niet woke te zijn.
U herinnert zich ongetwijfeld nog de ‘controversiële’ campagne van het Amerikaanse kledingbedrijf American Eagle met actrice Sydney Sweeney in de hoofdrol. De slogan ‘Sydney Sweeney has great jeans’ zorgde begin augustus voor heel wat ophef, omdat er sprake zou zijn van een racistische connotatie.
Joe Sixpack en beleggers zien duidelijk minder graten in de campagne. Op de aandelenbeurs van New York ging de waarde van het kledingbedrijf donderdagavond met 30 procent de hoogte in. De prestaties in het afgelopen kwartaal overtreffen ruimschoots de verwachtingen. Ook de vooruitzichten voor de rest van het jaar ogen plots een stuk rooskleuriger.
Naast de campagne met Sweeney gaf ook de verloving van Taylor Swift het aandeel van American Eagle een duwtje in de rug. Swifts verloofde is immers National Football League (NFL)-ster Travis Kelce. Met zijn kledingmerk, Tru Kolors, is American Eagle een samenwerking aangegaan.