Duitsland dwingt uitzondering voor synthetische brandstoffen af bij Europees verbod op verbrandingsmotoren

Bron: Shutterstock

Uncategorized

Duitsland dwingt uitzondering voor synthetische brandstoffen af bij Europees verbod op verbrandingsmotoren

Wannes Neukermans

Vanaf 2035 moet de verkoop van auto’s met verbrandingsmotor in de Europese Unie stoppen. Na enkele weken discussie is er dan toch een akkoord bereikt: Duitsland heeft een uitzondering kunnen afdwingen voor verbrandingsmotoren die uitsluitend op synthetische e-brandstoffen draaien.

“We hebben een overeenkomst bereikt met Duitsland over het toekomstige gebruik van e-brandstoffen in auto’s”, zei Frans Timmermans, hoofd van de Europese Green Deal, op Twitter. “We zullen nu werken aan het zo snel mogelijk aannemen van de CO2-standaarden voor auto’s.”

Timmermans voegde eraan toe dat de Commissie “snel zal volgen” met juridische stappen die nodig zijn om een niet-bindende bijlage bij de wet, ingevoerd op aandringen van de Duitse auto-industrie, om te zetten in een concrete oplossing om nieuwe voertuigen die op e-brandstoffen rijden na 2035 te kunnen verkopen.

Lees ook:

https://redactie.palnws.be/2023/02/salvini-haalt-uit-naar-verbod-op-verbrandingsmotoren-ten-gunste-van-chinese-bedrijven-en-tegen-de-italiaanse-industrie/

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief




Wannes Neukermans (1999) volgt de Vlaamse en nationale politiek op de voet, met een uitgesproken belangstelling voor communautaire thema's.

10 gedachten over “Duitsland dwingt uitzondering voor synthetische brandstoffen af bij Europees verbod op verbrandingsmotoren”

  1. Salvini heeft gelijk, hoe zelfdestructief en vol zelfbedrog kan een continent zijn, en bovendien een complete dictatuur. De FAZeitung meldt iedere dag de samenstelling van de stroomopwekking in Duitsland, bijna iedere dag: kolen+-49%, wind+-30%, gas 10%, fotovoltaïsch +- 12% en dan weten dat als men allemaal met de “botsautokes”wil rijden, men het vijfvoudige aan stroom zal nodig hebben.

  2. Het probleem is niet de Duitse auto-industrie en of wij wel dan niet Elektrisch moeten rijden. Het probleem is Frans Timmermans! Eerst de ongebreidelde immigratie naar Europa en nu de (auto)Industrie en klimaatlobby. China en Rusland lachen zich een breuk. Hopelijk krijgen we nooit een oorlog in Europa, die we Elektrisch moeten uitvechten. Dit wijst op een totaal gebrek aan gezond verstand en verantwoordelijkheidszin. Dit houdt nooit stand en zal Europa enorm verarmen en voor het milieu niets opleveren. Duitsland is zijn bruinkoolmijnen aan het heropenen om Elektrisch te kunnen rijden. Groene waanzin.

  3. Het schoonst is waterstof, synthetische benzine, synthetische diesel, synthetisch aardgas. De benodigde elektriciteit om het te fabriceren moet uit de enige groene en schone centrale komen: een kerncentrale. Buiten het feit dat deze brandstoffen zeer schoon zijn is het grote voordeel dat noch aan de huidige infrastructuur (pompstations, buizen, tankvrachtwagens) noch aan de verbrandingsmotoren iets veranderd hoeft te worden. E-auto’s leveren alleen maar nadelen op: zijn duur, korte actieradius, te weinig laadpalen, elektriciteitsnet onvoldoende uitgebouwd. En zwaardere voertuigen als vrachtwagens kunnen al helemaal niet op elektriciteit, voor een 40 ton truck met oplegger zou een batterij van 10 (!) ton nodig zijn. Dus voor vervoer over de weg, en zeer zeker de scheepvaart, maar ook vliegtuigen is waterstof het énige alternatief. Het is niet zo dat waterstofmotoren minder giftige grondstoffen gebruiken, uiteraard door kinderen opgegraven, maar het is wél zo dat je veel minder van giftige grondstoffen nodig hebt dan in een E-auto. Windmolens en zonnepanelen zitten overigens ook vol met giftige troep. Uiteindelijk belanden de batterijen en magneten van E-auto’s en windmolens ergens op de vuilstort (in Afrika?). De Green Deal is een uit de hand gelopen hobby van terzake absoluut ondeskundigen. Leuk om premier De Croo steeds weer over energietransitie te horen, hij weet evenals eurocommissaris Timmermans nergens iets van…

  4. Elektrische wagens zijn niet betrouwbaar en hebben een kortere actieradius dan vermeld. Er is bovendien dankzij onder meer de Groene doctrine te weinig elektriciteit en aan laadpalen is er eveneens een groot gebrek. Dus dat type auto wordt het niet. Er is weer eens te weinig onderzoek gedaan alvorens te beslissen.

  5. Ik ga het toch nog eens proberen: Frans Timmermans is een, naar beneden gegroeid kabouterlulletje met het verstand van een nageboorte, wat in een put gevallen is. Spijtig dat die droplul, op kosten van de gewone burgers, een fortuin verdient met zijn achterlijk gezeik, waardoor het gros van de Europeanen, aan snel tempo verarmt.

  6. De Croo zijn verstand zit in zijn kloten. En, zoals het Engelse spreekwoord luidt: “A standing cock has no conscience”. Verder, probeer je uitleg maar eens in het 1-cellige brein te laten doordringen van politici die alleen bekommerd zijn om hun eigen politieke carrière. Dàt is hét probleem.

Plaats een reactie

Delen