Meer dan 80 Joodse graven beschadigd in Charleroi: misschien waren het koperdieven

Meer dan 80 Joodse graven beschadigd in Charleroi: misschien waren het koperdieven. Belga

Uncategorized

Vraag van de Week: Moeten nieuwe automobilisten een proefperiode doorstaan?

PAL

De Europese vervoerscommissie in het Europees Parlement stelt voor om in heel Europa voor beginnende bestuurders een proeftijd van twee jaar in te voeren. Tijdens die proefperiode mogen ze niet sneller dan 90 km per uur rijden. Bovendien zouden ze ook niet achter het stuur van een zware terreinwagen of SUV mogen kruipen. Wat vindt u van dit voorstel?

Tegen 2050 wil Europa geen verkeersdoden meer. Jarenlang daalde het aantal doden, maar de voorbije jaren is er eerder sprake van een stagnatie, volgens verslagen van de Commissie Vervoer in het EP. En daar wil de Commissie Vervoer iets aan doen.

Zo stelt die Commissie voor om in heel Europa beginnende bestuurders een proeftijd van twee jaar in te voeren. Pas nadien krijgen ze hun definitief rijbewijs. Tijdens die periode zouden ze slechts 90 kilometer per uur mogen rijden. Een SUV besturen zou ook verboden zijn en er is zelfs een voorstel dat nieuwe bestuurders wil verbieden om in het weekend tussen middernacht en 6 uur ’s ochtends te laten rijden. Ook bestuurders boven een bepaalde leeftijd zouden aan extra maatregelen onderworpen worden. Het volledige voorstel leest u hier.

(Lees verder onder het artikel.)

https://palnws.be/2023/09/europa-wil-jonge-bestuurders-niet-meer-met-suv-en-maximum-90-km-u-laten-rijden-maar-is-het-daarvoor-bevoegd/

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief




9 gedachten over “Vraag van de Week: Moeten nieuwe automobilisten een proefperiode doorstaan?”

  1. Europa is een regeltante ! Heb je een rijbewijs, dan heeft leeftijd geen belang, ben je 18 of 70 ! Straks moeten we toch werken tot 70, daarna geen auto meer, oordeelt Europa. Fysisch bekwaam zijn om een auto te besturen is wel belangrijk, zeker voor ouderen.
    Echter de auto kan aangepast worden aan de chauffer en omgekeerd. Met een vrachtwagen rijden is anders dan met een SUV of een gewone personenauto. Maar … wie beslist of je nog bekwaam bent ? De huisdokter ? Weer één of andere instelling met experten ? Nog meer geknoei !

  2. Dit soort maatregelen hebben geen enkele zin. Er zal altijd een miderheid aan “stoere binken” zijn die, ondanks dat ze maar net een rijbewijs behaald hebben, willen tonen hoe ?goed? ze al kunnen autorijden met alle mogelijke gevolgen vandien.

  3. Voldoende politie op straat en een correcte vervolging halen wegpiraten zowiezo wel van de weg. Europa moet vooral stoppen met zich te mengen in nationale, bij ons zelfs regionale politiek. Het volk heeft Europa nooit een mandaat daartoe gegeven.

  4. SUV’s zijn die niet beter geschikt voor oorlogsgebieden? Rijwielen met elektrische assistentie en electrische steps verkassen naar de rijbaan. In sommige gemeenten veranderen illumineuse politici trottoirs in fietspaden van 0.60 m. Voetgangers worden gewoon weggegomd of worden verplicht door een verkeersbord D9 de smalle ruimte te delen met fietsers, waar deze laatste categorie voorrang heeft. Concreet worden voetgangers dus naar de rijbaan verkast als een fietser nadert. Bij deze nodig ik de minister- en schepenen van mobiliteit uit om samen hun absurde en nefaste maatregelen ter plekke te evalueren. Fundamentele verkeerswijzigingen zonder inspraak en zonder de infrastructuur aan te passen waardoor de zwakste weggebruiker benadeeld en in gevaar wordt gebracht, ten voordele van koning fietser, keizer bakfietser en taliban-elektrische fietsers. Welkom in het verkeers- chaotische retrogade Vlaanderen.

  5. Weer een regeltje meer, het houdt niet op! Feitelijk bestaat er al een proefperiode. De rijopleiding, de rijschool het verkeersexamen, die tot het uiteindelijk toekennen (of niet) van het rijbewijs leiden moeten volstaan. Ergens moet een definitieve grens getrokken worden. Wat wel kan verbeteren zijn de verkeersregels die te dikwijls en zeker niet altijd doordacht worden ingevoerd en gewijzigd. Eenvoudige en heldere regels met zo weinig mogelijk uitzonderingen die eventueel over de grenzen heen gelijkgetrokken worden. Dat zou een nuttige Europese maatregel zijn. Maar dat lijkt toch wel te eenvoudig zeker?

  6. Weer zoiets van de EU waar alleen Vlaanderen het zal imponeren, en al zeker al men er weer boetes kan aankoppelen, want als er één ding is waar Vlaanderen goed in is, is het beboeten voor alles en nog wat. En bovendien kunnen ze het weer verkopen als voor de “verkeersveiligheid”. Als men het echt zou menen met verkeersveiligheid: pak eens de fietsers aan waarvoor god noch gebod geldt. Straks verandert het weer en rijden ze tokkelend op hun gsm zonder lichten een stukje afkortend op een rotonde, om het nog niet over de spuwende wielerterroristen te willen hebben. Verkeersveiligheid is meer dan de chauffeurs en auto’s te belasten en beboeten.

  7. Een inwoner van buiten de EU die zich hier vestigd bv door gezinshereniging, mag zijn rijbewijs van het land van herkomst hier inruilen voor een Europees rijbewijs zonder bijkomende eisen. Weet dan dat een merendeel ginds in de woestijn heeft rondgereden, eventueel op een kameel.

  8. Wetgeving op ICE en tuning afschaffen, snelheidsregels terug naar 60/90/120 secundair. Terug 1 promille plafond op alcohol. Flitspalen weg, trajectcontroles weg, zwarte overuren toegestaan, rookverbod op opheffen en laat het feest beginnen. See you on the other side, ieder voor zich en God voor ons allen. Het is belangrijk dat meisjes, jongens kunnen beoordelen op basis van een hiërarchie van competentie, niet een hiërarchie van clout en aandachtzoekerij in een steriele maatschappij.

  9. Een “stage” organiseren ? Mogelijk veroorzaakt de pathologische bedilzucht van de betweterige Eurocratische Dictatuur dat er nog slechts auto’s op tafelpoten i.p.v. op banden en zonder motor mogen gebouwd worden om tegemoet te komen aan de luidruchtige minderheid eco-geobsedeerde fanatici in hun “leefmilieu” dwangbuizen.

Plaats een reactie

Delen