X is niet meer weg te denken uit het debat, maar omdat niet alles wat op het platform verschijnt even interessant is, trachten we in deze rubriek voor u de leukste of interessantste berichten te selecteren. Soms grappig, soms scherp en soms hemeltergend, maar nooit saai.
07/12/2023 – 08:20
In een reclamefilmpje dat gemaakt is met behulp van kunstmatige intelligentie (AI), gebruikt cd&v de beeltenis van Jean-Luc Dehaene om de kiezer ervan te overtuigen dat “respect tonen voor de burger werkt”. De christendemocraten benadrukken dat de reclame gemaakt is met toestemming van de familie-Dehaene, maar toch vinden heel wat mensen het ongepast. “Niemand weet of Jean-Luc Dehaene achter het huidige cd&v-beleid zou staan”, klinkt het in de reacties.
Heel wat cd&v-parlementsleden hebben zich al ingezet om AI-misbruik, bijvoorbeeld om deepfake naaktfoto’s te maken, te verbieden. Tegelijkertijd gebruikt de partij dus wel deepfake om een overleden partijkopstuk te doen herleven. “Dit is het beste argument om te pleiten voor privacy van overledenen. Niémand – inclusief een bekende politicus – wil na zijn dood dienen als goedkope politieke propaganda”, vindt privacy-expert Matthias Dobbelaere-Welvaert.
Ik vind het een beetje smaakloos maar voor de rest… Wat Dehaene betreft, “ge moet de problemen pas oplossen wanneer ze zich stellen.” vind ik zonder meer kortzichtig. ‘Gouverner, c’ est prévoir’, wisten de Romeinen al.
Het is er totaal over en ook dom. Als je al de doden moet oproepen omdat je onder de levenden niemand valabel vindt ?
Een beetje ! Totaal misplaatst. Begrijp ook niet dat de familie hier in toegestemd heeft.
Hoe laag kan je vallen cd&v.
Lijkenpikkerij.
Als een partijvoorzitter (Christen?-Democraat) het presteert om als dragqueen op TV met zijn g*t te staan draaien is dit maar een klein stapje verder. Het moet zijn dat ik een goed aanpassingsvermogen heb.
Triestige bedoening!
JL Dehaene uit zijn graf halen het kan. Maar dan zal de foto weinig gelijkenissen vertonen met het actuele beeld van JL. En voor de verrijzenis met Pasen is het nog te vroeg. Deze cinema bewijst enkel de radeloosheid binnen de CVP top en ook een schrijnend gebrek aan vertrouwen voor de merknaam: CD&V. Dus dan maar verder lijken opgraven.