Vlaamse media kiezen zeer bewust wie ze waarover aan het woord laten. Dat maakt ook regisseur Jan Verheyen mee, vertelt hij in een interview met ’t Pallieterke. “Als de ‘kwaliteitspers’ achtergrondinformatie wil bij films, bellen ze Michaël Roskam. Als Het Laatste Nieuws duiding wil, dan bellen ze mij.”
Geen advertenties meer?
Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!
Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:
Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!
Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.
Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.
Jan Verheyen heeft – op bepaalde vlakken – een iets ‘rechtser’ profiel dan de gemiddelde Vlaamse cultuursector. “Bepaalde media bellen mij niet omdat ze een bepaald beeld van mij hebben”, stelt hij. “Bepaalde redacties maken vanuit een soort ideologische visie effectief keuzes uit een soort ideologische visie.”
“Om het met een boutade te zeggen: als de ‘kwaliteitspers’ achtergrondinformatie wil bij films, bellen ze Michaël Roskam”, vertelt Verheyen. “Maar als Het Laatste Nieuws duiding wil, dan bellen ze mij. (…) Terwijl ik denk van ‘Jong, bel ons alle twee, want wij zullen misschien verschillende nuances aanbrengen.”
Lees hier het volledige interview met Jan Verheyen:








