Cd&v doet Jean-Luc Dehaene herleven met AI in reclamefilmpje | PAL X

Dehaene in het reclamefilmpje. Twitter

Verkiezingen 2024

Cd&v doet Jean-Luc Dehaene herleven met AI in reclamefilmpje | PAL X

PAL

X is niet meer weg te denken uit het debat, maar omdat niet alles wat op het platform verschijnt even interessant is, trachten we in deze rubriek voor u de leukste of interessantste berichten te selecteren. Soms grappig, soms scherp en soms hemeltergend, maar nooit saai.


Geen advertenties meer?

Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!

Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:

Doorlopend abonnement

Maandelijks opzegbaar

€ 9,00

per maand

Eenmalig betalen

3 maanden PAL-abonnement

€ 27,00

per kwartaal

Geen gedoe

12 maanden PAL-abonnement

€ 108,00

per jaar

Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!

Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.

Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.

07/12/2023 – 08:20

In een reclamefilmpje dat gemaakt is met behulp van kunstmatige intelligentie (AI), gebruikt cd&v de beeltenis van Jean-Luc Dehaene om de kiezer ervan te overtuigen dat “respect tonen voor de burger werkt”. De christendemocraten benadrukken dat de reclame gemaakt is met toestemming van de familie-Dehaene, maar toch vinden heel wat mensen het ongepast. “Niemand weet of Jean-Luc Dehaene achter het huidige cd&v-beleid zou staan”, klinkt het in de reacties.

Heel wat cd&v-parlementsleden hebben zich al ingezet om AI-misbruik, bijvoorbeeld om deepfake naaktfoto’s te maken, te verbieden. Tegelijkertijd gebruikt de partij dus wel deepfake om een overleden partijkopstuk te doen herleven. “Dit is het beste argument om te pleiten voor privacy van overledenen. Niémand – inclusief een bekende politicus – wil na zijn dood dienen als goedkope politieke propaganda”, vindt privacy-expert Matthias Dobbelaere-Welvaert.


Vorige PAL X:

https://palnws.be/2023/12/abou-jahjah-weet-nog-niet-of-hamas-aanval-misdaad-tegen-menselijkheid-was-pal-x/

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief

8 gedachten over “Cd&v doet Jean-Luc Dehaene herleven met AI in reclamefilmpje | PAL X”

  1. Ik vind het een beetje smaakloos maar voor de rest… Wat Dehaene betreft, “ge moet de problemen pas oplossen wanneer ze zich stellen.” vind ik zonder meer kortzichtig. ‘Gouverner, c’ est prévoir’, wisten de Romeinen al.

  2. Als een partijvoorzitter (Christen?-Democraat) het presteert om als dragqueen op TV met zijn g*t te staan draaien is dit maar een klein stapje verder. Het moet zijn dat ik een goed aanpassingsvermogen heb.

  3. JL Dehaene uit zijn graf halen het kan. Maar dan zal de foto weinig gelijkenissen vertonen met het actuele beeld van JL. En voor de verrijzenis met Pasen is het nog te vroeg. Deze cinema bewijst enkel de radeloosheid binnen de CVP top en ook een schrijnend gebrek aan vertrouwen voor de merknaam: CD&V. Dus dan maar verder lijken opgraven.

Plaats een reactie

Delen