Illustratieve foto Shutterstock.

Illustratieve foto Shutterstock.

Uncategorized

Duizenden Vlaamse gezinnen zonder elektriciteit na fout bij Fluvius

Ruben Notteboom

Duizenden gezinnen werden deze ochtend wakker zonder elektriciteit door een panne bij Fluvius. Mensen in de regio’s Zottegem, Merelbeke, Oosterzele en Gavere hadden geen stroom van 08.00 uur tot rond 10.00 uur.

De stroompanne begon rond acht uur deze ochtend. Plots viel in honderden straten de stroom uit. Fluvius ondernam onmiddellijk actie om de oorzaak van de panne te achterhalen en de situatie op te lossen.

Schakelfout bij Fluvius zorgt voor problemen

Uiteindelijk bleek het om een menselijke fout te gaan bij het schakelen. Tegen 10.00 uur was de panne weer opgelost en ondervonden particulieren geen problemen mee. Een stroompanne van twee uur kan echter wel gevolgen hebben voor bedrijven, winkels en andere voorzieningen.

Enerzijds zorgt een stroompanne dat bij bedrijven die voeding verkopen producten kunnen kapotgaan. Maar op grotere schaal belemmert een stroompanne ook de meeste bedrijven nu omdat werk vooral op afstand gebeurt.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief




Ruben Notteboom (°1998, Eeklo) is afgestudeerd als master tolk aan de Universiteit Gent en zit momenteel in zijn tweede master Internationale Betrekkingen en Diplomatie aan de Universiteit Antwerpen.

8 gedachten over “Duizenden Vlaamse gezinnen zonder elektriciteit na fout bij Fluvius”

  1. Hoe fout blij Fluvius ? Fluvius maakt geen fouten ! Zelfs als het onomstotelijk zwart is zal Fluvius nog zeggen dat het wit is. En spreek hun niet tegen, want zij zijn veel slimmer !

  2. Begin december 2021 hebben wij het bezoek gekregen van 2 energiesnoeiers in opdracht van Fluvius.
    Wij verwarmen elektrisch en ons huis is volledig geïsoleerd.
    Volgens het rapport opgesteld door 2 slecht Nederlands sprekende personen is er van muurisolatie geen sprake, en dienen wij onze elektrische boiler te vervangen door een systeem met gas of mazout!!!
    Deze maand komen ze nog eens langs om ons maandelijks verbruik te bespreken.
    Wij hopen hun uitleg te verstaan.

  3. Beste mensen, de communicatie bij Fluvius was een beetje voorbarig. Het ging niet om een menselijke fout maar wel degelijk om een technisch defect. Het is triestig dat mensen die dag en nacht klaar staan in soms heel moeilijke omstandigheden om iedereen elektriciteit te geven zo snel beschuldigd worden. Het kwaad is nu geschied en iedereen denkt aan een menselijke fout en sommigen dienen waarschijnlijk al schadeclaims in. De pers zit bij zoiets er boven op, spijtig.
    TRIESTIG. Maar ja zo zit de maatschappij nu eenmaal in elkaar.

Plaats een reactie

Delen