N-VA wil dat CST afgeschaft wordt na omikrongolf
N-VA-voorzitter Bart De Wever hoopt dat na de omikrongolf het Covid Safe Ticket (CST) kan worden afgevoerd. Wat de vaccinatie tegen het coronavirus betreft, ziet De Wever de feiten niet in de richting van een ... Verder lezen
Conner Rousseau zet deur op een kier voor samenwerking met PVDA
In een dubbelinterview met PVDA-voorzitter Raoul Hedebouw voor De Morgen zet Vooruit-voorzitter Conner Rousseau de deur op een kier voor een samenwerking met de PVDA. De bal ligt volgens hem in het kamp van de ... Verder lezen
Hilde Crevits over Vlaamse regering: “Als het basisvertrouwen weg is, wordt het moeilijk om samen te werken”
Door
In een interview met Het Nieuwsblad laat Vlaams minister van Economie Hilde Crevits (CD&V) haar licht schijnen over de Vlaamse regering. “We mogen de Vlaamse regering niet laten neerhalen door te veel geruzie met de ... Verder lezen
Lachaert haalt uit naar De Wever: “Zijn strategie is zo doorzichtig”
In een interview met De Morgen stelt Open Vld-voorzitter Egbert Lachaert de “doorzichtige” strategie van N-VA-voorzitter Bart De Wever aan de kaak. “N-VA verliest stemmen aan Vlaams Belang en De Wever wil dat goedmaken door ... Verder lezen
Bart De Wever: “Je kunt in dit land geen beleid meer voeren”
In een interview met Het Nieuwsblad stelt N-VA-voorzitter Bart De Wever de gang van zaken op het federale niveau aan de kaak. “Ik kan goedgemutst uit Antwerpen vertrekken, en depressief zijn als ik in Brussel ... Verder lezen
Paul Magnette zingt best een toontje lager
In een spraakmakend verkiezingsinterview in De Knack zet PS-voorzitter Paul Magnette zich schrap. Het is geen geheim dat Magnette zich in de Vivaldi-coalitie niet zo lekker voelt. Het enige wat de ploeg nog bij elkaar ... Verder lezen
Ivan De Vadder: “De keuze voor Alexander De Croo als premier was een vergissing”
In een interview met de Franstalige krant La Libre noemt Wetstraatjournalist Ivan De Vadder de keuze voor Alexander De Croo (Open Vld) als premier “een vergissing”. Hij meent dat die rol was weggelegd voor PS-voorzitter ... Verder lezen
Bart De Wever blikt vooruit op 2024: “Wordt het Vlaams Belang de grootste, dan is het direct Vivaldi II”
Volgens N-VA-voorzitter Bart De Wever wacht in 2024 de laatste kans om iets ordentelijk te doen aan de onbestuurbaarheid van België. “Als we nu niks doen, zal de collectieve verarming zo tastbaar worden, dat de ... Verder lezen
Bart De Wever geen fan van strengere maatregelen: “Iedereen moet zijn verstand gebruiken”
Door
Volgens de N-VA-voorzitter en Antwerps burgemeester is er nog geen nood aan een lockdown of meer strengere maatregelen, wel wil hij voorzichtig blijven en pleit hij ervoor om het ‘verstand te gebruiken’. “Mensen in een ... Verder lezen
De Wever over energiedebat: “De Croo zou misschien eens zijn regering moeten leiden”
Door
N-VA-voorzitter Bart De Wever heeft in VTM Nieuws opnieuw de federale regering op de korrel genomen betreffende de kernuitstap. Hij gelooft dat deze de energiebevoorrading in het gedrang zal brengen en hij verwijt premier De ... Verder lezen
VRT-CEO Frederik Delaplace pleit voor diversere schermgezichten: “Het zijn bijna allemaal witte mannen van 45-plus”
VRT-CEO Frederik Delaplace stelt in een interview met Het Laatste Nieuws het gebrek aan diversiteit bij de schermgezichten van de openbare omroep aan de kaak. “Het zijn bijna allemaal witte mannen van 45-plus”, hekelt hij. ... Verder lezen
PS-voorzitter Magnette: “Ik wil geen brandstof geven aan Vlaams Belang”
PS-voorzitter Paul Magnette maakt zich sterk dat het Vlaams Belang in 2024 niet aan de onderhandelingstafel zal zitten. Dat heeft hij gezegd in een interview met Het Laatste Nieuws. Voor Magnette was de opmars van ... Verder lezen
N-VA-voorzitter De Wever over kernuitstap: “Vergissing van de eeuw”
Door
N-VA-voorzitter Bart De Wever pleit in een opiniestuk in De Standaard voor het openhouden van de twee jongste kerncentrales. Hij noemt de kernuitstap “de vergissing van de eeuw”. Volgens De Wever brengt de uitstap het ... Verder lezen
Lachaert: “We accepteren niet meer dat N-VA Vlaamse regering tegen de federale gebruikt”
Open Vld-voorzitter Egbert Lachaert “accepteert niet meer” dat de N-VA de Vlaamse regering, waar ze samen met de liberalen een coalitie vormen, “gebruiken tegen het federale niveau”. Dat zegt hij op de Franstalige nieuwszender LN24. ... Verder lezen
Almaci hekelt uitspraken van De Wever: “Van een retoriek waar ik zware problemen mee heb”
Door
Groen-voorzitter Meyrem Almaci heeft in De Afspraak op vrijdag gereageerd op de uithaal van N-VA-voorzitter Bart De Wever aan het adres van minister van Energie Tinne Van der Straeten (Groen). “De uitspraken van De Wever ... Verder lezen
Willem-Frederik Schiltz (Open Vld) wordt geen schepen in Antwerpen
Door
Vlaams Open Vld-fractieleider Willem-Frederik Schiltz grijpt dan toch naast een schepenambt in Antwerpen. Het voorzitterschap van het OCMW blijft daarmee in de handen van Vooruit. Vooruit blijft het schepenambt over het OCMW behouden en heeft ... Verder lezen
Bart De Wever (N-VA) haalt uit naar Van der Straeten: “Ze heeft Engie omgekocht, ik heb er geen ander woord voor”
Door
N-VA-voorzitter Bart De Wever haalt fors uit naar minister van Energie Tinne Van der Straeten (Groen), als reactie op de brief waarin Engie-Electrabel het onmogelijk acht om de kerncentrales langer open te houden. De energieproducent ... Verder lezen
Franstalige partijen ontevreden over werking Overlegcomité
Sinds het Overlegcomité van afgelopen vrijdag is er vanuit de Franstalige partijen kritiek te horen over het verloop ervan. Vooral N-VA zou voor frustratie gezorgd hebben. “Ik ben boos sinds vrijdag, door de instrumentalisering van ... Verder lezen
N-VA-voorzitter Bart De Wever: “Vlaams Belang flirt met antivax-beweging”
Volgens N-VA-voorzitter Bart De Wever flirt het Vlaams Belang met de antivax-beweging. Dat heeft hij gezegd in De Afspraak op vrijdag. De Wever meent dat het Vlaams Belang “actief heeft opgeroepen om de maatregelen te ... Verder lezen
Bart De Wever over vaccins en CST: “Vlaanderen is keihard op zijn gezicht gegaan”
Door
In De Afspraak op vrijdag heeft Bart De Wever zich kritisch geuit over het coronabeleid de laatste maanden. Het té grote vertrouwen in het Covid Safe Ticket (CST) en de vaccinatie heeft er volgens hem ... Verder lezen




















