De tevredenheid over De Lijn bevindt zich op een historisch laag niveau. Dat blijkt uit onderzoek door onderzoeksbureau Ipsos in opdracht van De Lijn.
Geen advertenties meer?
Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!
Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:
Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!
Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.
Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.
Slechts 59 procent van de reizigers gaf de openbare vervoersmaatschappij in 2020 een algemene score van minstens 7 op 10. Dat is nog lager dan het dieptepunt van 2018.
Vooral het gebrek aan stiptheid is een heikel punt. Slechts 43 van de reizigers is daarover tevreden. Andere dingen waar men zich aan stoort zijn reisinformatie, het aantal ritten, de chauffeur en de hoffelijkheid tussen de reizigers.
De Lijn maakt zich sterk dat de stiptheid er vorig jaar juist op vooruit ging. Omdat het aantal reizigers tijdens het coronajaar afnam, was die verbetering echter niet voelbaar voor de reizigers volgens De Lijn. Dat reizigersaantal daalde vorig jaar met meer dan de helft. Soms zakte het aantal reizigers zelfs onder de 20 procent.








De tevredenheid over De Lijn bevindt zich op een historisch laag niveau (citaat). En dan durft de Vlaamse regering de gedupeerde reiziger nog laten betalen voor een falend dienstbetoon.