De tevredenheid over De Lijn bevindt zich op een historisch laag niveau. Dat blijkt uit onderzoek door onderzoeksbureau Ipsos in opdracht van De Lijn.
Slechts 59 procent van de reizigers gaf de openbare vervoersmaatschappij in 2020 een algemene score van minstens 7 op 10. Dat is nog lager dan het dieptepunt van 2018.
Vooral het gebrek aan stiptheid is een heikel punt. Slechts 43 van de reizigers is daarover tevreden. Andere dingen waar men zich aan stoort zijn reisinformatie, het aantal ritten, de chauffeur en de hoffelijkheid tussen de reizigers.
De Lijn maakt zich sterk dat de stiptheid er vorig jaar juist op vooruit ging. Omdat het aantal reizigers tijdens het coronajaar afnam, was die verbetering echter niet voelbaar voor de reizigers volgens De Lijn. Dat reizigersaantal daalde vorig jaar met meer dan de helft. Soms zakte het aantal reizigers zelfs onder de 20 procent.
De tevredenheid over De Lijn bevindt zich op een historisch laag niveau (citaat). En dan durft de Vlaamse regering de gedupeerde reiziger nog laten betalen voor een falend dienstbetoon.