Illustratie (Bron: Shutterstock)

Cultuuroorlog

Internationale bedrijven verwerken regenboogvlag in logo’s, behalve in het Midden-Oosten

Redactie PAL

Gisteren begon ‘Pride Month’, waarbij een maand lang de LGBTQI+-gemeenschap in de verf wordt gezet. Traditioneel veranderen heel wat grote, internationale bedrijven daarbij de logo’s op hun sociale media, al is dat duidelijk geen wereldwijd fenomeen. Vooral in het Midden-Oosten blijven de regenboogkleuren uit de logo’s weg.

‘Pride Month’ komt overgewaaid uit – hoe kan het ook anders – de Verenigde Staten. De maand draait rond de acceptatie van mensen uit de LGBTQI+-gemeenschap en wordt al sinds 1999 georganiseerd. Toch wint het vooral de laatste jaren aan bekendheid, temeer omdat grote bedrijven meedoen aan campagnes rond LGBTQI+. Eén van de acties die ze steevast ondernemen is het veranderen van hun logo’s op sociale media, waarbij de regenboogkleuren verwerkt worden in hun embleem.

Toch is het duidelijk dat ‘Pride Month’ niet overal even populair is. Er is dan ook een duidelijk onderscheid te zien op de social-media-accounts die gericht zijn op westerse landen, en account die dat niet zijn. Dat doet de kritiek oplaaien dat de bedrijven hun logo’s enkel veranderen waar LGBTQI+-rechten al aanvaard zijn, en waar ze zich dus populair maken met dergelijke acties. In landen waar deze gemeenschap nog helemaal niet aanvaard wordt, en waar actie dus het noodzakelijkst is, komen bedrijven niet op voor de LGBTQI-gemeenschap.

Midden-Oosten

Vooral in het Midden-Oosten behouden de bedrijven gewoon hun logo’s, zonder verwijzingen naar de ‘Pride Month’. Zo kan bij wijze van voorbeeld verwezen worden naar IT-bedrijf Cisco, autofabrikant Mercedes of naar computerfabrikant HP.

(Lees verder onder de tweet.)

Elon Musk

Ook Elon Musk, oprichter van onder andere Tesla en SpaceX, kon het niet laten om de spot te drijven met alle bedrijven die hun logo’s aanpassen. Dat resulteerde – zoals hij waarschijnlijk verwachtte – in heel wat mensen die hem verweten de LGBTQI+-gemeenschap niet te steunen. Anderen wezen er dan weer op dat Tesla wel degelijk deelneemt aan ‘Pride Month’.

https://twitter.com/iamraisini/status/1531679501666684930

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief




28 gedachten over “Internationale bedrijven verwerken regenboogvlag in logo’s, behalve in het Midden-Oosten”

  1. Niet dat ik iets heb tegen homo’s of lesbiennes en transgenders maar moet dit nu echt zo in de verf gezet worden. Een regelrechte discriminatie van de normale hetero mensen. Wanneer stopt deze extreem linkse waanzin?

  2. Bij mij (en waarschijnlijk vele anderen) werkt dit averechts. Ik heb nooit problemen gehad met geaardheden maar hoe meer ze van deze toestanden weergeven des te meer begin ik er een walgelijke afkeer van te krijgen.

  3. Het zijn niet alleen de logo’s die veranderen, let er maar eens op hoe op een sluipende manier in de reclamespots op tv het gemengd gekleurde gezin door de strot wordt geduwd. De woke terreur grijpt om zich heen, ook hier stilaan maar zeker!

  4. Als er hier nog veel volk uit dat Midden-Oosten en aanpalende regio’s bijkomt,zullen die bedrijven hier op den duur hun logo’s ook niet meer durven aanpassen.Het startschot hiervoor is al gegeven in het Xaveriuscollege.Aangezien die daders ‘niet begrepen’ wat die vlag eigenlijk inhoudt,wordt het misschien tijd dat de ‘alfabet’ mensen die groep eens gaat voorlichten ipv de ‘witte oude hetero’ te blijven stigmatiseren.Maar wie heeft daar het lef voor ?

  5. Die dagelijkse LGTBQRYS+ artikelen hangen mij serieus de keel uit. Dat gehandicaptenclubje met zijn fascistische aanhang hebben steeds meer noten op hun zang. Het moet echt wel stoppen.

  6. Go woke and get broke. Woke is regelrechte opruiing. Geen producten voor mij van bedrijven met politieke propaganda, winkels-restaurants-tavernes-… waar normale blanke mensen gelijk stront worden behandeld omdat ze zijn wie dat ze zijn idem dito. Reeds toegepast.

Plaats een reactie

Delen