De federale regering zal opnieuw 4 miljoen euro investeren in de promotiecampagne ‘1 ploeg van 11 miljoen’. Dat blijkt uit het antwoord van premier Alexander De Croo (Open Vld) op een schriftelijke vraag van N-VA-Kamerlid Theo Francken.
Geen advertenties meer?
Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!
Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:
Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!
Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.
Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!
Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.
Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.
“De geraamde uitgave, inclusief btw, bedraagt 4.000.000 euro voor een periode van vier maanden. Deze bedragen zijn geraamd op basis van de vorige voorlichtingscampagne.” Zo staat te lezen in het antwoord van premier Alexander De Croo. Kamerlid Theo Francken had hem op 10 februari 2021 gevraagd naar “de nieuwe aanbesteding over de ploeg van 11 miljoen Belgen”.
“Iedereen die had gehoopt dat de Belgicistische recuperatie van paars-groen zou ophouden, is eraan voor de moeite”, reageert Francken aan PAL NWS. “Ook de komende maanden spendeert de federale regering minstens 1 miljoen euro per maand om de kunstmatige ploeg van 11 miljoen te promoten. Je hebt je affiche toch al gehangen?”
Solidair en verantwoordelijk
De te lanceren campagne zal een vervolg zijn op de huidige voorlichtingscampagne. Op die manier wil de regering de bevolking inlichten over de genomen maatregelen. Daarnaast moet de campagne de bevolking ook aansporen om zich “solidair en verantwoordelijk op te stellen in het kader van een positieve benadering voor de volksgezondheid”.
“De nieuwe campagne richt zich tot de gehele Belgische bevolking, met bijzondere aandacht voor de jongeren, maar ook voor de kwetsbaardere groepen, zoals personen uit minder bevoorrechte sociaal-culturele milieus”, aldus de premier.
Aan het toekomstige communicatiebureau zal gevraagd worden om communicatiemateriaal te ontwikkelen in de vorm van tv- en radiospots, affiches en video’s.







