Foto illustratief - Afbeelding: Shutterstock

Foto illustratief - Afbeelding: Shutterstock

Uncategorized

Verenigde Staten: Influencers worden ingezet om “vaccinatiecampagne bij jongeren een boost te geven”

Niels Geerinck

In de Verenigde Staten zullen influencers op verschillende sociale media voortaan samenwerken om “de vaccinatiegraad bij jongeren te verhogen.” Het gaat om meer dan 50 Tiktokkers, YouTubers en Twitch-streamers. Het Witte Huis rolde het initiatief uit en spoort de verschillende staten aan hetzelfde te doen.

Geen advertenties meer?

Ingelogde abonnees steunen niet alleen een van de enige kritische en onafhankelijke media, maar zien ook geen vervelende advertenties. Abonneer je snel en eenvoudig en krijg meteen toegang tot vele duizenden exclusieve artikelen!

Maak hieronder je keuze voor het gewenste abonnement:

Doorlopend abonnement

Maandelijks opzegbaar

€ 9,00

per maand

Eenmalig betalen

3 maanden PAL-abonnement

€ 27,00

per kwartaal

Geen gedoe

12 maanden PAL-abonnement

€ 108,00

per jaar

Liever ook op papier? Bekijk alle abonnementen!

Het doorlopend abonnement wordt automatisch verlengd voor steeds één maand.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een online abonnement van 3 maanden via een eenmalige betaling.

Liever ook op papier? Bekijk al onze abonnementen!

Steun het vrije woord met een eenmalige betaling en je zit een jaar goed.

Log hieronder in om dit bericht volledig te lezen. Ben je al ingelogd, kijk dan op je account of je nog een actief abonnement hebt.

Het Witte Huis lanceerde de campagne op maandag. Het populaire Tiktokkers-duo “Tinx” beet de spits af. Op hun Tiktokprofiel plaatsen ze al filmpjes waarin ze met dokter Anthony Fauci, de medisch adviseur tijdens de coronacrisis, de coronavaccins bespreken.

Verschillende staten gaven aan het initiatief van het Witte Huis te gaan volgen. Zo beroept de staat Colorado zich op verschillende marketingbureaus en zullen ze “lokale influencers” in dienst nemen om de coronavaccinatie te promoten bij hun volgers. De autoriteiten zullen de influencers tot 840 euro per maand vergoeden voor hun promotiecampagne.

De internetpersoonlijkheden worden ingezet omdat de vaccinatiegraad bij hun doelpubliek (12 tot 18-jarigen) het laagste ligt.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief

Niels Geerinck (1994) koestert een passie voor de binnen- en buitenlandse (geo)politiek. Zijn interessegebied richt zich in het bijzonder naar de politieke en culturele tendensen in de Hongaarse, Angelsaksische en Scandinavische sferen. Cultuur- en boekenliefhebber.

3 gedachten over “Verenigde Staten: Influencers worden ingezet om “vaccinatiecampagne bij jongeren een boost te geven””

  1. Je reinste omkoping en wederom een poging om mensen hun gedrag en levensstijl te beïnvloeden.
    Zij die hun ziel durven verkopen voor de geldstromen naar de farmacie mogen allen branden in het hellevuur.

  2. Wat is de bedoeling van dit “nieuws”? Wenst Niels soortgelijke taferelen in Vlaanderen, Brussel, Wallonië en de Ost-Kantons? Op de site van het Nederlandse Forum voor Democratie kunt u overigens de officiële wurgcontracten van Pfizer met Albanië en Brazilië lezen. Zou België eenzelfde contract hebben getekend…? Allee VRT, VTM, De Morgen, De Standaard, HBVL, wakey, wakey!

Plaats een reactie

Delen