Marc Descheemaecker (Photonews)

Marc Descheemaecker (Photonews)

Uncategorized

Brussels Airport heeft al twee maanden geen voorzitter

Pieter Van Berkel

Brussels Airport heeft twee maanden na het aflopen van het mandaat van voorzitter Marc Descheemaecker (N-VA) nog altijd geen nieuwe voorzitter. Dat schrijft De Tijd.

Op de algemene aandeelhoudersvergadering van 11 mei werden Benjamin Cadranel voor de PS en Luc Haegemans voor CD&V benoemd tot bestuurders. Het voorzitterschap gaat naar iemand van Open Vld-signatuur, alleen heeft die kandidaat twee maanden later nog altijd niet de selectieprocedure doorlopen.

Brussel Airport is voor 25 procent in handen van de federale staat en voor 75 procent in handen van privéaandeelhouders. Opmerkelijk is dat die privéaandeelhouders voorstelden om het mandaat van Descheemaecker te verlengen, maar dat dat werd geweigerd door de overheid omwille van zijn N-VA-signatuur.

“Politieke afrekening”

“Er werd dus in deze crisistijd voor de luchtvaart geen voorzitter benoemd”, zei N-VA-Kamerlid Theo Francken vorige week woensdag in de Kamercommissie Financiën. “Het komt mij voor dat de regering alles doet om de luchthaven, die de tweede economische motor is van Vlaanderen, in haar werking te hinderen en schade toe te brengen.”

“Pure schande dit”, schrijft Francken vandaag op Twitter. Hij heeft het over een “politieke afrekening van Open Vld”. “We worden trouwens overal uit gehouden. Wij gunden PS nog wel iets, zij doen alles dicht. Overal. Zelfs hyperbekwame N-VA’ers moeten eruit.”

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief




Pieter Van Berkel (°1990, Genk) is historicus en volgt de (inter)nationale politiek en 'culture wars' op de voet. Interesse in politiek, geschiedenis, filosofie en religies in al hun vormen. Sciencefictionfanaat.

3 gedachten over “Brussels Airport heeft al twee maanden geen voorzitter”

  1. Tweede economische motor van Vlaanderen, jazeker, qua vervuiling en CO2 uitstoot.
    De luchthaven is nutteloos, te vervuilend, teveel subsidies, en ga zo maar door. Aan diegenen die daar “aanwezig” zijn (werken doen ze niet) : doe eens iets nuttig in uw leven in plaats van op de kap van de belastingbetaler te leven.
    Er moet dringend een taks komen op vliegtuigbrandstof, net zoals nu op de brandstof voor wagens. Dat zal pas eens goed zijn voor het milieu.
    NVA slaat ook deze keer de bal mis.

  2. Op de luchthaven zelf werken in normale tijden zowat 21000 mensen. In de 2e lijn bezorgt de luchthaven nog eens aan dubbel zoveel mensen een inkomen en dan durft u twijfelen aan het economisch nut van de luchthaven en betwijfelen of die 21000 wel werken 🙁
    Welk werk doe u dan Eddy dat zoveel aan het land bijdraagt ???

Plaats een reactie

Delen